Jak urządzić idealne domowe biuro?

image

Praca w domu jest ekscytująca, ponieważ daje szansę na prawdziwy komfort i wydajność, ale jeśli biuro jest zbyt swobodne lub nie jest skutecznie oddzielone od środowiska domowego, szczytowa wydajność może zostać utracona.

Zanim zaczniesz, zadaj sobie następujące pytania:

  • Co będziesz robił w tej przestrzeni?
  • Jaki rodzaj pracy należy wykonać?
  • Czy klienci zewnętrzni będą odwiedzać tę przestrzeń?
  • Czy koledzy przyjdą, aby współpracować?
  • Do jakich materiałów będą się odwoływać i/lub je przechowywać?
  • Jaki rodzaj sprzętu jest wymagany?
  • Kiedy będę wykonywać większość swojej pracy?
  • Czy będę prowadził telekonferencje?
  • Czy będę uczestniczyć w wideokonferencji?

Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci opracować program dla Twojego domowego biura.

Następnym krokiem jest przygotowanie pokoju. Gdzie będzie znajdować się Państwa biuro? Nie musi być duży lub rozległy, ale powinien być oddzielony od innych obszarów domu. Być może ty możesz obracać gościa pokój który ty tylko używasz few czasy rok lub inny nieużywanego pokój w twój biuro. Oceń, jak przestrzeń, którą znajdziesz, może być wykorzystana i być "twoją przestrzenią".

Ustal godziny pracy w domu. Pomoże to utrzymać równowagę w Twoim życiu, co powinno pomóc Ci być bardziej produktywnym i lepiej zorganizować swój dzień. Największym problemem dla osób pracujących w domu jest utrata rozróżnienia między pracą a życiem domowym.

Podział dnia na identyfikowalne segmenty pomoże. Wyznacz stałe ramy czasowe, które wiesz, że spędzisz w swoim biurze. Pomoże Ci to w opracowaniu planu wydajności.

Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez ludzi podczas urządzania domowego biura?

Jest ich pięć:

  1. Pomysł, że można "ukryć" ekran plazmowy na ścianie. Nie wieszanie go w pobliżu stanowiska pracy.
  2. Niewystarczająca ilość elementów magazynowych
  3. Brak miejsca na materiały referencyjne
  4. Powolny i niewydajny sprzęt
  5. Nieodpowiednie prowadzenie kabli

Wyposażenie. Szybkość i efektywność są kluczowe w budżetowaniu. Ale podejmuj ostrożne decyzje. Zadaj sobie pytanie, czy ta duża kolorowa kopiarka jest naprawdę potrzebna. Nie powinieneś płacić za sprzęt, który nie będzie używany na co dzień.

Zapoznaj się z bezprzewodowym koncentratorem do swojego biura, abyś mógł elastycznie pracować na swoim laptopie przy biurku, krześle lub stole - na stojąco lub siedząco. Ta prosta opcja może poprawić twoje kreatywne rozwiązywanie problemów i umiejętności myślenia.

Chcesz mieć oddzielną linię telefoniczną do swojego biura, aby żaden partner biznesowy lub klient nie miał zajętej linii? Zrób to. Upewnij się również, że Twój telefon może wysyłać wiadomości, prowadzić konferencje i używać zestawu głośnomówiącego.

Upewnij się, że masz lokalny i szybki zespół wsparcia komputerowego, który może szybko obsługiwać domowe zgłoszenia serwisowe. Wiedz, że możesz polegać na sprzęcie, z którym masz do pracy.

Upewnij się, że zainwestowałeś w najszybszy dostępny sprzęt, aby nie tracić czasu na czekanie, aż coś zadziała.

I nie zapomnij o ubezpieczeniu tego sprzętu. Przystępne cenowo polisy ubezpieczają wyposażenie domowego biura od utraty lub katastrofy. Wiele firm ubezpieczeniowych oferuje specjalne pokrycie dla osób, które pracują w domu.

Oświetlenie. Dobre oświetlenie jest niezbędne. Idealnie byłoby, gdybyś chciał mieć jak najwięcej naturalnego światła dziennego. Jeśli Twój pokój ma okno, to zdecydowanie poprawi to oświetlenie. Światło dzienne jest najbardziej spójnym źródłem białego światła, ponieważ światło słoneczne zawiera mniej więcej taką samą ilość każdego koloru w widmie. Jednak światło to nigdy nie ma stałego koloru, a jego piękno wynika ze sposobu, w jaki odbija się i załamuje od ziemi (np. o różnych porach dnia). Barwa światła naturalnego różni się również w zależności od położenia geograficznego. Zawsze korzystnie jest mieć jak najwięcej naturalnego światła w miejscu pracy.

Tam, gdzie światło dzienne nie jest dostępne, wymagane jest połączenie oświetlenia ogólnego i oświetlenia zadaniowego. Wysokiej jakości oświetlenie zadaniowe będzie potrzebne w późnych godzinach nocnych lub w pochmurne dni. Jeśli Twoje domowe biuro znajduje się w piwnicy lub w pokoju bez okien, poszukaj źródeł światła symulujących światło dzienne, które zapewniają energooszczędne oświetlenie w całym spektrum. Wiele ergonomicznych lamp zadaniowych posiada przełączniki ściemniające, które pozwalają kontrolować ilość światła.

Najbardziej wydajne oświetlenie wydobywa pełną jakość oświetlanych kolorów. Jeśli światło jest zbyt słabe, może to mieć negatywne skutki psychologiczne, w tym depresję. Dla ludzkiego komfortu najlepiej sprawdza się światło o barwie żółtawej. Jest to kolor jasności, a w środku gradientu od chłodnego do ciepłego.

Aby uniknąć olśnienia, nie należy umieszczać oświetlenia górnego bezpośrednio nad monitorami komputerowymi ani umieszczać monitora komputerowego bezpośrednio przed źródłem światła.

Wytyczne dotyczące energii prowadzą do nowych, zredukowanych poziomów światła w biurach, które są bardziej przyjazne dla oczu. Najbardziej krytycznym czynnikiem w oświetleniu jest możliwość kontrolowania jego jasności i intensywności.

Prywatność. Nikt nie może efektywnie pracować w morzu hałasu. Planując swoją przestrzeń biurową, upewnij się, że zapewnia ona pewien poziom prywatności od otaczających Cię czynności. Chociaż słuchawki mogą być używane do izolowania pewnych dźwięków, nikt nie chce być zmuszony do noszenia słuchawek przez cały czas. Przenośne ekrany mogą być używane do osłony miejsca pracy przed czynnościami wykonywanymi w pobliżu. Alternatywnie, partycje, które podwajają się jako półki na książki, mogą nie tylko podzielić przestrzeń, ale także zapewnić lepsze rozwiązania w zakresie przechowywania.

Aby stworzyć spokój umysłu niezbędny do prawdziwej koncentracji i pracy, pomocny może być biały szum. Filtry powietrza i wentylatory niskociśnieniowe pracują z cichą prędkością, aby stłumić inne hałasy.

Jeśli drzwi do biura nie są praktyczne lub dostępne, pomocne może być umieszczenie znaku (np. "Zakaz przerywania" lub "Proszę o ciszę"), aby przypomnieć innym osobom w pomieszczeniu, że jest to "czas pracy".
Układ/Organizacja. Stara zasada: "miejsce na wszystko i wszystko na swoim miejscu" została ukuta w celu rozładowania stresu. Po dokładnym rozważeniu swoich potrzeb w zakresie przechowywania, masz mnóstwo miejsca.

Wybrana przez Ciebie powierzchnia biurka jest przeznaczona do obsługi laptopa lub komputera stacjonarnego oraz przedmiotów związanych z pracą. Twoje biurko będzie najprawdopodobniej miejscem, przy którym spędzasz najwięcej czasu. Pomyśl o niezliczonych sposobach porządkowania papierów na biurku. Zorganizowany biurko który utrzymuje twój pracę organizującą i zapobiega bałaganowi nieuporządkowanych stosów jest zasadniczy dla twój pracy wydajności.

Rozwiązania są tak proste, jak kubki na długopisy lub tace do przechowywania wszystkich przyborów do pisania w jednym miejscu, a także notatników i wizytówek, dzięki czemu jest dosłownie miejsce na wszystko.

Włoski projektant i producent produktów EmmeBi zaprezentował niesamowite przykłady organizacji biur, zarówno komercyjnych, jak i mieszkalnych. Zainspiruj się tymi pomysłami, a jeśli Twój budżet wymaga skromniejszego podejścia, możesz naśladować ten sam wygląd, przedmioty, które znajdziesz w sklepach Target, Ikea i podobnych.

Ergonomia. Twoje zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie mają kluczowe znaczenie. Dlatego wybrane komponenty powinny być ergonomicznie zaprojektowane, aby wspierać zdrowie i dobre samopoczucie użytkownika podczas użytkowania.

Producenci krzeseł znacznie poprawili możliwości regulacji i komfort pracy użytkowników komputerów. Zbadano nawet biomechanikę siedzenia. Krzesła ułatwiają życie człowieka, nawet jeśli przez cały dzień pracuje przy komputerze. Keilhauer stworzył krzesła, które posiadają punkt równowagi miednicy oraz technologię wolnych ramion. Są one naprawdę łatwe do opanowania dla pleców i kręgosłupa podczas pracy przy komputerze. Dużo czasu i wysiłku zajęło również zbadanie potrzeb ludzkiego ciała w pracy. Jeśli pracujesz na stanowisku, na którym spędzasz większość czasu pisząc lub projektując, krzesła firmowe to inwestycja, za którą będziesz wdzięczny przez wiele lat.

Warto rozważyć podnóżki, ergonomiczne myszy montowane na dłoniach oraz miękkie podkładki pod klawiaturę, które zapewniają odpoczynek i relaks dla nadgarstków, a także podnóżki. Wszystko to poprawi Twoje doświadczenie zawodowe i sprawi, że czas spędzony w pracy będzie mniej obciążający dla Twojego organizmu. Celem jest zwiększenie komfortu pracy z ciałem i wsparcie obszarów ludzkiej formy, które pojawiają się podczas pracy.

Jak urządzić biuro, aby czerpać korzyści z "zielonej" mentalności?

Rozważ zrównoważony rozwój. Komputery zawierają niebezpieczne materiały, takie jak metale ciężkie, winyl i toksyczne chemikalia. Są one również uzależnione od energii elektrycznej. Komputer, drukarka i inne urządzenia biurowe powinny być wyłączone, gdy są nieaktywne. Włącz funkcje oszczędzania energii w komputerze. Przy wymianie na nowy sprzęt, upewnij się, że sprzęt biurowy pochodzi z recyklingu. Unikaj wyrzucania sprzętu biurowego do kosza. Proste wyszukiwanie w Internecie dostarczy wielu opcji w Twojej okolicy.

Pomyśl o planecie. Ekologiczny design oferuje przyjazne dla środowiska materiały. Na przykład, rozważ blaty szklane z recyklingu i zidentyfikuj materiały, które wykorzystują zasoby w najbardziej efektywny sposób, takie jak drewno z lasów odnawialnych i produkty nadające się do recyklingu. Korzystaj z lokalnych i regionalnych zasobów, jeśli są dostępne, ponieważ w ten sposób pieniądze pozostają na miejscu, wspierana jest lokalna gospodarka i minimalizowane są koszty transportu i przewozu towarów (oraz wykorzystywane zasoby). Nie bój się też szukać sposobów na oszczędzanie energii, takich jak "daylighting", czyli wykorzystanie naturalnego światła. Dzięki temu nie tylko poczujesz się bardziej komfortowo w swojej pracy, ale także pomożesz naszej planecie.