Kostki brukowe są wykonane z różnych materiałów, w tym gliny, kamienia i cementu.
Jeśli szukasz sposobu, aby wyróżniać się na podjeździe, ale nie chcesz używać asfaltu lub betonu, podjazd z kostki brukowej jest opcją.
Kostki brukowe są wykonane z kamienia, cegły i cementu i są dostępne w różnych rozmiarach, stylach i fakturach. Instalatorzy układają każdy element ręcznie, więc montaż trwa dłużej i kosztuje więcej niż w przypadku innych materiałów, takich jak beton czy asfalt.
Prawidłowo zainstalowane i konserwowane, podjazdy z kostki brukowej wymagają niewielkiej konserwacji i nie są podatne na pękanie, w przeciwieństwie do cementu.
Jerry Parrish, właściciel firmy S & J's Landscaping w St. Louis, Missouri, mówi, że wykonawcy położyli piaszczyste podłoże i ułożyli kostkę brukową na głębokości około 13 cali w ziemi. Do przytrzymania kostki brukowej w miejscu stosuje się obrzeża, a następnie blokuje się ją za pomocą piasku polimerowego, czyli piasku zmieszanego z dodatkami wiążącymi wodę.
W przeciwieństwie do betonu, podjazdy z kostki brukowej zajmują więcej czasu - zwykle co najmniej trzy lub cztery dni - ponieważ każda kostka musi być zainstalowana ręcznie, powiedział Parrish.
"Trzeba fizycznie obsługiwać każdą rozściełaczką w ten czy inny sposób", mówi.
Ta dodatkowa praca oznacza również dodatkowe koszty.
Standardowy betonowy podjazd kosztuje około 5 dolarów za stopę kwadratową, podczas gdy betonowy podjazd, który zawiera wzory i kolory kosztuje od 8 do 10 dolarów za stopę kwadratową. Podjazdy z kostki brukowej zazwyczaj kosztują od 12 do 15 dolarów za stopę kwadratową, choć ceny mogą być wyższe w zależności od materiału, z którego wykonana jest kostka, Parrish i Whelchel powiedzieć.
"Kostki brukowe są drogie, co jest ich wadą" - mówi Whelchel.
Wytrzymałość powierzchniowa a wytrzymałość betonu
Parrish mówi, że prawidłowo zainstalowana rampa z kostki brukowej jest około trzy razy mocniejsza niż rampa betonowa. Łatwiej jest też naprawić pęknięcia.
Wykonawcy starają się zapobiegać pęknięciom w betonie za pomocą specjalnych złączy, ale jeśli te nie działają, zazwyczaj masz dwie opcje: Spróbuj wypełnić pęknięcie, lub wyrwać uszkodzoną część i zacząć od nowa, Parrish i Whelchel powiedzieć.
Naprawa pękniętej kostki brukowej wymaga znacznie mniej pracy - wystarczy wymienić uszkodzoną część bez naruszania reszty podjazdu, mówią Parrish i Whelchel.